Pushkar III

23 november 2012 - Pushkar, India

23-11
Pushkar. De nachten in Pushkar zijn gevuld met geluid van huilende en blaffende honden, tromgeroffel,  hoestende en snurkende reisgenoten en het luidkeelse gebed van de Hindoepriesters om 03.30 uur.
07.00 gestart met de beklimming van de Savitri  tempel (wife of Brahma). Op een berg.
Zoals gewoonlijk was ik weer het eerste boven. Mooi uitzicht over Pushkar, de tentenkampen. De tempel begroet. Wetenswaardigheid;
Er zijn in principe 3 Hindoe goden te aanbidden: Brahma (de creator), Visjnoe (de preserver) en Shiva
 (de destroyer van het kwade).
Ganesh (THE elephant man) is the supporter, helper of new projects in life).
11.00 uur Camel Fair! Te beginnen met de Camel Dance Contest... Beetje een circusact.
De locale bevolking is massaal aanwezig in een geïmproviseerde corral met tribune. Daarna lopen we in een soort woestijnlandschap tussen tenten, duizenden paarden en kamelen. Er zijn verschillende entertainment onderdelen. We bestijgen een overdekt terras en zitten in de schaduw en overzien de fair in 360 graden overview.
Frank (natuurlijk) laat zich weer slingeren door een lokale schone voor een handhenna tattoo.
Verder vallen we door het volk wat er loopt en het decorum van de ene en andere verbazing...

1. Anna:
    24 november 2012
    Ik lees jullie verhalen nu pas!! Klinkt allemaal erg mooi! Zijn Liesbeth en Marion ook meegegaan om de berg te beklimmen? Anders is het wel heel makkelijk om als eerste boven te zijn! ;)
    Gelukkig zijn jullie weer beter. Geniet ervan!