Jodhpur Bikaner Mandawa Delhi Orchha

2 december 2012 - Orchha, India

28-11 krokodillen en Jodhpur
WOchtendwandeling rond meer.
Namiddag Jodhpur . geweigerd in Umaid Palace Hotel. Welkomstthee in guesthouse Gopal. Wereldberoemde Lassie gedronken op de Clocktower markt .  Deep was Scary for Mary. (Marion was zoek)

29-11 Bikaner
Bezoek fort Mehrangargh. De grootste fortificatie van India waar 6 eeuwen lang de Singh Maharadja clan heeft geheerst. rijk gedecoreerde zalen en kamers. Bij de uitgang Dansen met studenten.
We maken een Lange rit door woestijn. Onderweg zien we veel wagens door kamelen getrokken. We slapen buiten de stad in

30-11 Mandawa
Lange rit door woestijn. Stop bij Mandawa Heritage Haveli Hotel met rijk gedecoreerde spiegelkamers.
Mandawa was het handelscentrum van de zijderoute  uit China en Nepal. We bezoeken nog twee Haveli's (rijk beschilderde stadspaleizen met veel luikjes en balkonnetjes) die momenteel worden gerestaureerd. De rijke eigenaren hebben hun Haveli verlaten voor het leven in de grote stad. Ze behouden ze wel voor og speculatie. We reizen verder.
Onderweg komen we veel bruidsstoeten tegen met rijk gedecoreerde auto's. We stoppen bij een orkest langs de straat en dansen met de vrouwen.

Tot 18.00 doorgereden en s'avonds afscheids diner met Deep en 'a little wgisky) en zijn kado gegeven ( nieuw guestbook)

01-12 Delhi-Orcha
Vertrek 07.00. Om 10.00 zijn we in Delhi. We drinken capuchino en wisselen geld.  Nog een flesje wodka en whisky en met chips en koekjes stappen we de rein in naar  Orchha. Na 8 uur boemelen komen we aan om 22.00 uur s'avonds. We checken 3/4 hotels en kiezen voor het Fortview Hotel. Een kamer met uitzicht over het Fort. Met zelfs een terras en een tuintje!

02-12 Orchha
Orchha is een verborgen paradijs. Een heilige plaats met tempels, heilige koeien. Honden en apen en vooral veel Saddu's.
Ik sta 07.00 uur buiten en de zon glipt net boven de berg.
In het ochtendgloren loop ik de straat af en informeer naar de rivier. Ik maak snel de eerste opnames van de tempels en de mensen en drink een 'chai'.
Aangekomen bij de brug val ik van de ene verbazing in de andere. De Betwa rivier is het decor met het paleis en de tempels aan haar oever, de badende Indiërs op de trappen.
De Saddu's baden en bidden, de vrouwen wassen hun haar of hun kleding, de kinderenaken plezier.
Boven de rivier stijgt de nevel op.
Ik loop een stuk langs de rivier en geniet met volle teugen. Om 09.00 keer ik terug voor het ontbijtje op ons zonnige terras met uitzicht op het fort.
We huren fietsen en rijden het reservaat binnen. Rustig en lieflijk is de sfeer. Jammergenoeg keert Liesbeth eerder terug. Marion en ik rijden verder door het bos en praten over alles en nog wat.
Om 13.30 uur keren we terug voor de lunch samen met Liesbeth. In het restaurant maak ik de salade klaar (tomaat, ui , rettich en rauwe kool.
Vanmiddag houden we het rustig, in het zonnetje of het marktje.-11 krokodillen en Jodhpur

Boven de rivier stijgt de nevel op.
Vanmiddag houden we het rustig, in het zonnetje of het marktje.WOchtendwandeling rond meer.

Boven de rivier stijgt de nevel op.
Vanmiddag houden we het rustig, in het zonnetje of het marktje.28-11 krokodillen en Jodhpur